Etusivu Oppimisen kulttuurikalenteri
Syötä hakusanat
Etsi

Kuninkaantie -mobiiliseikkailupelit

Kirkonkylän Agnes -pelihahmo
Kuvaaja: VKM

Peleissä seikkaillaan Vantaan historiassa ja kulttuuriympäristöissä. Pelejä pelataan joko ulkona tai sisätiloissa, kuten luokassa tai kotona.

Kuninkaantie I: Kirkonkylän Agnes
Pelissä seurataan kuvitteellisen Agnes Solhemin tarinoita Helsingin pitäjän kirkonkylällä menneinä aikoina. Luvassa on kiinnostavia tarinoita ja kinkkisiä tehtäviä! Pelin kesto 60 min.

Kuninkaantie II: Muinaispuiston Anselmiu
Peli vie seikkailulle Jokiniemen Muinaispuistoon yhdessä Anselmiun kanssa. Tutustu alueen muutokseen jääkaudelta lähihistoriaan Anselmiun kehittyessä sapelihammaskissasta kotikissaksi. Pelin kesto 45 min.

Kuninkaantie III: Myyr Yorkin Alex
Pelissä seikkaillaan Myyrmäen kaduilla katutaiteeseen ja historiaan tutustuen. Samalla ratkotaan myös maiseman muutokseen ja kansalaisvaikuttamiseen liittyviä tehtäviä. Pelin kesto 45 min.

Peliohjeet:
1. Lataa ilmainen X-routes -sovellus Play-kaupasta tai Appstoresta

2. Valitse kieli: suomi, ruotsi. Kuninkaantie I myös englanniksi

3. Kirjaudu appiin pelaaja-/joukkuenimellä

4. Valitse pelilistalta oikeapeli ja liity peliin

5. Ratko niin monta tehtävää kuin ehdit!

Pelit on luotu yhteistyössä Vantaan kaupunginmuseon, Vantaa-Seuran ja Visia Game Factorin kanssa. Pelejä ovat rahoittaneet European Heritage Days Stories, Vantaan kaupungin historiatoimikunta, Vantaan kaupunki ja Museovirasto.

Marjo Eerikäinen
040 573 9920
Kuninkaantie -mobiiliseikkailupelit ovat uudenlainen oppimistyökalu ilmaiskäyttöön kouluille, erityisesti 4.-7.-luokkalaisille itsenäisesti tai opettajan ohjauksella. Opettajille tarjotaan tuhti infopaketti pelin aiheiden käsittelyyn luokan kanssa pelin jälkeen. Lue lisää: https://bit.ly/kuninkaantiepelit